Co ma wpływ na wartość informacyjną gadżetów reklamowych?
Gadżety sprzedażowe to nie tylko narzędzie marketingowe, ale też swego rodzaju platforma informacyjna, której zadaniem jest przedstawienie jak największej ilości informacji o danym produkcie lub wypuszczającej go firmie. Czy to oznacza, że wartość marketingowa gadżetu jest wprost proporcjonalna do ilości udostępnianych informacji? Nie zawsze…
Czym jest wartość informacyjna gadżetu reklamowego?
Każdy gadżet marketingowy ma swoją określoną wartość informacyjną. Co prawda, jest ona
niepoliczalna, ale to nie oznacza, że nie można jej porównać w odniesieniu do dwóch
różnych produktów. Od czego ona zależy?
1. Identyfikacja marki. Gadżety firmowe muszą być powiązane z określoną marką. W tym
celu nadrukowuje się na ich powierzchni specjalny logotyp, który – dzięki odpowiednim
technikom nadruku – jest odporny na działanie wilgoci, promieniowania UV i
oddziaływania mechaniczne (np. na ścieranie).
2. Dane informacyjne, kontaktowe. Gadżety reklamowe muszą nakłaniać do pewnej
integracji z reprezentowaną marką. W tym celu umieszcza się na nich wyraźnie
zaznaczony adres e-mail i WWW. Niektórzy reklamodawcy decydują się również na
umieszczenie danych teleadresowych.
3. Kreatywne hasło lub obrazek. Treścią gadżetu jest informacja, która ma formę kreatywnie
dobranego i zapadającego w pamięci hasła lub atrakcyjnego i pomysłowo
zaprojektowanego obrazka. Informacje te muszą nawiązywać do oferty firmy i zachęcać
do dalszego kontaktu.
Wartość informacyjna gadżetu, a efektywność sprzedaży
Wybierając gadżety firmowe na stronie Gratisownia.pl, warto pamiętać o kilku ważnych
kwestiach.
Wartość informacyjna gadżetu reklamowego pośrednio zależy od jego kształtu i rozmiaru.
Jeśli chcemy udostępnić potencjalnym klientom dodatkowe informacje (np. dane
teleadresowe), wybierzmy artykuły promocyjne o określonych rozmiarach.
Druga kwestia to spojrzenie na reklamę oczami potencjalnego klienta. Jeśli gadżet ma trafić
do osób, które z nami współpracują, to ich przekaz informacyjny nie musi być już tak złożony.
Po prostu potraktujmy takie gadżety reklamowe jak upominek, który ociepli wizerunek
naszej firmy.
Nie zapominajmy też o tym, aby nie przytłaczać potencjalnych odbiorców nadmiarem
informacji. Jeśli gadżet jest pomysłowy i przyciąga uwagę, to wprowadzanie numeru
telefonu, adresu i nazwy Skypea nie jest konieczne. Pamiętajmy, że kreatywny gadżet, tak
czy inaczej, zachęci do interakcji.
Jak powinien wyglądać dobrze przemyślany gadżet reklamowy?
Nie zapominajmy też o tym, że gadżet powinien być przede wszystkim użyteczny. Najlepiej,
jeśli:
● pomaga w codziennej pracy,
● kojarzy się z komfortem (i zapewnia go),
● zwiększa efektywność, pobudza do działania,
● jest wygodny i ergonomiczny.
Pamiętajmy też, że gadżet powinien być dopasowany do relacji, jaką łączy firmę z
obdarowaną osobą. Bliscy współpracownicy mogą sobie w tym przypadku pozwolić na
odrobinę humoru. Z kolei w kontekście pozyskiwania klientów, warto zachować zdrową
zachowawczość.
Reasumując, wartość informacyjna gadżetu reklamowego jest kluczowym, ale nie jedynym
czynnikiem, jaki trzeba wziąć pod uwagę przy jego wyborze.